Rentevastperiode

| 0 reacties

De geldverstrekkers en banken bieden u een breed scala aan van rentevastperiodes. Zo is er de variabele rente, zijn er rentevastperiodes variërend van 1 jaar tot 20 jaar, rentebedenktijd, plafondrente en nog veel meer.

Welke rentevastperiode voor u het beste is zal een hypotheekadviseur moeilijk voor u kunnen bepalen.

Als de rente bijvoorbeeld laag is, kan het vastzetten van de rente voor een langere periode verstandig zijn. Deze rente is wel wat hoger dan de rente voor een korte rentevastperiode, en stel dat de rente heel lang laag blijft, dan heeft u al die tijd "voor niets" een hogere rente betaald.Of stel dat de rente hoog is en u zet deze voor een korte duur vast in de verwachting dat deze zal dalen, wat gebeurt er als de rentevastperiode afloopt en de rente is nog meer gestegen?

We kunnen dus stellen dat het in de toekomst kijken ook voor een hypotheekadviseur onmogelijk is.

Wat u zich in ieder geval kunt afvragen zijn de volgende zaken:

  • Welke renteschommeling kan ik aan om niet in de problemen te komen?
  • Voel ik mij er prettig bij als ik om de paar jaar een ander rentepercentage heb op mijn hypotheek?
  • Ga ik binnen een paar jaar verhuizen?
Uiteindelijk is de keus aan u.

0 reacties:

Een reactie posten